Kan jag reklamera ett föremål jag köpt hos Bukowskis?
Detta gäller vid reklamation av ett köp hos Bukowskis. Texten är hämtad från Våra villkor.
9. REKLAMATION
9.1 Såvida inte annat följer av tvingande lag ska Köparen reklamera eventuella fel omedelbart efter det att Köparen märkt eller borde ha märkt felet, dock senast:
(i) i omedelbart samband med upphämtning av Föremålet om Föremålet hämtas av Köparen (eller Köparens ombud) på något av Bukowskis utlämningsställen;
(ii) i omedelbart samband med mottagande av Föremålet om Köparen beställt hemleverans och Föremålet levereras till en av Köparen angiven leveransadress;
(iii) inom en (1) arbetsdag från upphämtande av Föremålet om Köparen beställt hemleverans och Föremålet levereras till ett postkontor eller annat tredje parts utlämningsställe.
9.2 Om den aktuella reklamationsfristen inte iakttas har Köparen inte rätt att åberopa aktuellt fel. Alla reklamationer ska ske skriftligen.
9.3 Under alla förhållanden måste en reklamation ske inom tre (3) år från mottagandet av Föremålet (om Köparen är konsument). Annars är reklamationen inkommen för sent och felet får inte åberopas.
9.4 Vid icke godkända reklamationer förvarar Bukowskis det returnerade Föremålet hos det mottagande kontoret för avhämtning av Köparen. Om Föremålet inte avhämtats inom sju (7) dagar debiteras Köparen förvaringsavgift och/eller kostnaden för transport och förvaring hos tredje part i enlighet med villkoren i avsnitt 11 nedan.